Ιστορία Τέχνης 7: Art Athina

Ιουνίου 5, 2007

fl.jpg

Το γλέντι στη πρωταρχική σκηνή της ορδής τελείωσε, μέσα από μια σειρά δραματικών μεταπτώσεων, με την ύψωση των δύο ταμπού που διέπουν τις κοινωνίες που θέλουν να ονομάζονται (τουλάχιστον) νεωτερικές: την αιμομιξία και τον κανιβαλισμό. Αυτό που μας υπενθυμίζει η υπόθεση λογοκρισίας στην Art Athina είναι πως στην ελληνική περίπτωση η πορεία από την ορδή στο κράτος δεν προσιδιάζει καθόλου σε αυτό που προσπάθησε να σκιαγραφήσει στην σχετική αφήγηση του ο Freud.

 

Έχουμε περιγράψει πολλές φορές το πώς η ελληνική κοινωνία είναι ναρκοθετημένη από δημόσιες υποκριτικές συμπεριφορές. Στην πραγματικότητα ο ανορθολογισμός θριαμβεύει σε αυτή τη χώρα ως έκφραση της ανικανότητάς της να περάσει από το στάδιο της υποτελούς σε αυτοκρατορία σε αυτό της νεωτερικότητας. Οι πολιτικές επιλογές των υπηκόων (sic) αυτού του ιδιαίτερου θεοκρατικού μορφώματος στην άκρη της Βαλκανικής επιβεβαιώνουν την σταθερή κατεύθυνση της τοπικής πλειοψηφίας προς μοντέλα αναξιοκρατικά και βάρβαρα. Έτσι με οδηγό την εκκλησία, τις δυνάμεις καταστολής και τα μονοπωλιακά εταιρικά σχήματα, η Ελλάδα αγνοεί την πορεία των γεωπολιτικών γειτόνων και συγκαιρινών της.

 

Επανερχόμενοι στην αφήγηση της ορδής, οφείλουμε να παρατηρήσουμε την χαρακτηριστική διάσταση της Ελλάδας από τις υπόλοιπες νεωτερικές κοινωνίες και στο επίπεδο των ταμπού που διέπουν τον αξιακό χάρτη της: η αιμομιξία είναι μια πρακτική περίπου διαδεδομένη και αποδεκτή, ειδικά στην ελληνική επαρχία, ενώ ο κανιβαλισμός σε συμβολικό επίπεδο είναι το μοναδικό μέσον για να αναδειχτεί κάποιος σε οποιαδήποτε λιγότερο ή περισσότερο περίοπτη σφαίρα του εντόπιου κοινωνικού βίου. Γίνεται εύκολα αντιληπτό πως η παρέκκλιση από τα παγιωμένα ταμπού έχει ως αιτία την βαθιά σεξουαλική άρνηση που βιώνουν οι υπήκοοι αυτού του κοινωνικοπολιτικού μορφώματος. Μάλιστα ο βαθμός άρνησης είναι ανάλογος με την θέση που κατέχει -ή θέλει να κατέχει- καθένας στην ιεραρχία: όσο πιο κρυφή και ομοφοβική είναι η εκάστοτε μονάδα του συστήματος τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει να αναδειχθεί στους θώκους –έως και τον πρωθυπουργικό.

 

Την υποκατάσταση των δύο βασικών ταμπού με αυτά που έχουν εκθρέψει από την εποχή της χούντας τους έλληνες υπηκόους, εύκολα αναδεικνύουν όχι τόσο οι υποψιασμένοι πια σε κάθε μεγάλη έκθεση scouts του ΛΑΟΣ όσο η υποτιθέμενη επίσημη πολιτική εξουσία, η υπό αυτήν αστυνομία και η υποτιθέμενα ανεξάρτητη δικαιοσύνη. Τα ταμπού στην Ελλάδα δεν αφορούν την ακεραιότητα της προσωπικότητας των ανθρώπων, αλλά τα σύμβολα των εξουσιαστικών δομών. Η σημαία, οι θρησκευτικές εικόνες και ο εθνικός ύμνος είναι οι συνισταμένες μιας φονταμενταλιστικής και ακλόνητης εξουσίας, στο όνομα των οποίων δικαιολογείται να καταπατά συλλήβδην τα δικαιώματα των ανθρώπων.

 

Η κατάσταση γίνεται περισσότερο προβληματική από την στάση κάποιων επαγγελματιών και φίλων της τέχνης. Τα αντανακλαστικά τους είναι τόσο αμβλυμμένα από την επικέντρωση στον ηδονισμό και την φορμαλιστική αναπαραγωγή των καπιταλιστικών συνθηκών της ζωής τους, που μόνο καταφύγιο σε περιπτώσεις λογοκρισίας είναι η πασιφιστική επίκληση βολτερικών τσιτάτων και τετριμμένων ψευδοφιλελεύθερων αφορισμών. Είναι κυρίως αυτοί που σπεύδουν να συνδιαλαγούν με τους φαύλους και τελικά να τους νομιμοποιήσουν στα τηλεοπτικά παράθυρα. Αυτό που για μερικούς καλλιτέχνες φαντάζει ως η ιδανική συνθήκη για μια κατά μέτωπο επίθεση στα ιερά και τα όσια των αρτηριοσκληρωτικών κέρβερων, για κάποιους άλλους αποτελεί την αφορμή να αμυνθούν και να υπερασπιστούν απολογούμενοι αυτά τα ίδια τα σύμβολα των δυναστών.

 

Λέγεται πως η avant garde έχει πάψει να σοκάρει τους αστούς και πως οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί, δηλαδή πως οι αστοί σοκάρουν την avant garde με την αβασάνιστη αποδοχή της διαμέσου μιας στεγνής εμπορευματικής σχέσης. Στην ελληνική περίπτωση τόσο η avant garde όσο και οι λιγοστοί εναπομείναντες αστοί έχουν μείνει μαλάκες με την σαρωτική ορμή της συμμαχίας εξουσιαστών και υπηκόων του σχήματος πατρίς-θρησκεία-οικογένεια.

fire.jpg

 

 

 

[Τόλμησε να γίνεις και εσύ συνδημιουργός. Είναι πολιτική ευθύνη]

20 Σχόλια “Ιστορία Τέχνης 7: Art Athina”

  1. isisveiled Says:

    δεν ξέρω γιατί αλλά διαβάζοντας το κείμενο αυτό «έπαιζε» μονίμως στο μυαλό μου το εξής λογοπαίγνιο : από την πορδή στο κράτος….

    λέτε να σημαίνει κάτι αυτό?

    την πολυκαλημέρα μου 🙂

  2. raresteak Says:

    αλήθεια, οι κλανιές να πιάνονται από τον νόμο περί ασέμνων; μου έβαλες ιδέες τώρα αγαπητή μου… 🙂

  3. Αθεος Says:

    Έτσι με οδηγό την εκκλησία, τις δυνάμεις καταστολής και τα μονοπωλιακά εταιρικά σχήματα, η Ελλάδα αγνοεί την πορεία των γεωπολιτικών γειτόνων και συγκαιρινών της.

    ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ πετυχημένο ΚΟΣΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

    ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ και δείχνει το δρόμο

    στην Τέχνη

  4. raresteak Says:

    Για να είμαστε ακριβείς, η σύγχρονη Ελλάδα αποτελεί ένα πολιτισμικό κακέκτυπο του τουρκικού κοσμικού κράτους (sic). Η μουσική είναι μια τρανή απόδειξη.
    Ωστόσο, γιατί μας είναι πάντα τόσο δύσκολο να κοιτάξουμε πέρα από τη μύτη μας, όχι πολύ μακριά, ως την Ευρώπη ας πούμε;
    Γιατί γειτονάς μου είναι και η κατίνα του δεύτερου και ο καλλιτέχνης του πέμπτου ορόφου. Απλά ξέρω και επιλέγω σε ποιόν θα πω καλημέρα στην είσοδο…

  5. Αθεος Says:

    Δείξε μου ανάλογα έργα απο Ιταλία,Γαλλία

  6. raresteak Says:

    Κάθε κοινωνία παράγει τα έργα που έχει ανάγκη. Ακόμα κι αν ήμουν κριτικός τέχνης δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο, μιας και ούτε η Γαλλία, ούτε η Ιταλία είχαν λόγου χάρη μια αμερικανόφερτη χούντα, στελέχη της οποίας να παραμένουν επικεφαλής στον δημόσιο βίο τους. Η πολιτική κάνει τη διαφορά.

  7. Rodia Says:

    Μόνο να θυμηθούμε έργα που σοκάρισαν την κοινή γνώμη της εποχής τους -όπου γης, και εις Παρισίους- είναι αρκετό. Μα πόσο «κοινή» είναι αυτή η γνώμη τελικά;

    🙂 Ισις! λες να είμαστε τα γνωστά «μεγάλα πνεύματα»;

  8. Αθεος Says:

    (η Γαλλία, ούτε η Ιταλία είχαν λόγου χάρη μια αμερικανόφερτη χούντα)

    Και γιατί δεν σατιρίζετε την αμερικανική,την νατοϊκή σημαία;

    Η Ελληνική σημαία καταπιέζει περισσότερο κόσμο;

  9. Rodia Says:

    ~~ Αθεε, επειδή είναι πατρίδα μας και τη θέλουμε να είναι καλύτερη.
    (αυτό το ρόλο έχει ο αυτοσαρκασμός, οι αρχαίοι το ήξεραν καλά, αλλά το γονίδιο χάλασε στη πορεία των αιώνων)

  10. raresteak Says:

    ποίοι είμαστε αλήθεια ‘οι εμείς’ του πρώτου πληθυντικού, άθεε;

    Το δίλημμα ελληνική ή αμερικανική σημαία είναι αστική νεύρωση. Μια νεύρωση από την οποία βέβαια πάσχουν αρκετοί καλλιτέχνες. Οφείλουμε να κρίνουμε οτιδήποτε αντιπροσωπεύει κάθε σημαία.

  11. Gilletina Says:

    Αν θυμάμαι καλά ένας βέλγος είχε φτιάξει τον ψωλοχυμένο
    σταυρό που κατέβασε απο το outlook ο μπένι ο χοντρός.
    Πρέπει να μαζευτούμε στο σύνταγμα και να χέσουμε όλες τις εικόνες και τα σύμβολα του εθνοχριστιανικού-φασιστικού κράτους κράζοντας ταυταυτόχρονα (outing) την
    διπολική ηγεσία του (και οι δύο κρυφές)

  12. raresteak Says:

    γλυκιά μου, επέστρεψες! 🙂

  13. Αθεος Says:

    αστική νεύρωση
    είναι και να θέλουν να πιστεύουν αρκετοί ελλαδίτες καλλιτέχνες οτι οι δυτικοί λαοί έχουν ξεπεράσει
    τα έθνη,τις σημαίες,πως είναι προχωρημένοι κτλ

    Τα ποσοστά των εθνικιστικών τους κομμάτων
    που υπερβαίνουν κατά πολύ αυτά της Ελλάδας διαψεύδουν
    την αστική αντεθνική τους νεύρωση

  14. raresteak Says:

    Είναι άλλο πράγμα οι αντιλήψεις των ατόμων, και άλλο η νομική κάλυψη που έχουν να τις εκφράζουν ελεύθερα. Ως άθεος που διατείνεσαι πως είσαι, μπορείς εύκολα να αντιληφθείς τις αντιδράσεις που θα έχεις αν το δήλωνες δημόσια στην Ελλάδα ή στην Τουρκία σε σύγκριση με αυτές που θα είχες στην Ολλανδία ή τη Γερμανία, χώρες οι οποίες ενώ έχουν αυξημένο το εθνικιστικό ρεύμα όπως σωστά επισημαίνεις, έχουν επίσης εσωτερικεύσει ιστορικά την ανεξιθρησκεία.
    Αν απο την άλλη αυτό που σε ενδιαφέρει είναι ο διαγωνισμός του ποιός είναι πιο χωμένος στον εθνικισμό, τότε έχεις χάσει το νόημα της συζήτησης.

  15. Gilletina Says:

    Αθεε, να θυμάσαι ότι είσαι «υπήκοος» πάντα μίας αυτοκρατορίας και το κουρελόπανο που ΣΕ ΒΑΖΟΥΝ απο την εποχή του προπάππου σου να τιμάς είναι μία εικονική μπαρούφα κατασκεύασμα των αγγλοσαξόνων, σε αποπροσανατολίζει απο την εξουσία τους και διαιωνίζει την βασιλεία του κεφαλαίου το οποίο ώς γνωστόν στα παπαρια του η κάθε VATERLAND.
    Γι’αυτο προχώρα και χέστο και αυτό.

  16. Αθεος Says:

    raresteak

    Δεν έχω πρόβλημα να σατιρίζω το Χριστό και την
    Παναγία.Αλλωστε στη Δύση τη θρησκεία
    πρωτίστως σατιρίζουν όχι το έθνος(δες γαλλική επανάσταση)

    Gilletina

    Είμαι έτοιμος να το χέσω το κουρελόπανο
    και την ευρωπαική και την αριστερή
    και την ελληνικη και την αναρχική σημαία και
    το κάθε κουρελόπανο

    Το πρόβλημα είναι οτι όταν αυτό
    το κάνεις εσύ τη στιγμη
    που οι ιμπεριαλιστές/δυτικοί και οι βαλκάνιοι γείτονες φορτώνουν και φουσκώνουν από εθνικισμό

    τότε το πρόβλημα το έχουν αυτοί

    Ξεκίνα λοιπόν να τους διαφωτίσεις
    να χέσουν και αυτοί τα κουρελόπανα
    τους και όταν το κάνουν και αυτοί
    να είσαι σίγουρη οτι θα μας γράψει
    η ιστορία που πρωτοπορήσαμε και
    τους διαφωτίσαμε

    Περιμένουμε λοιπόν να μας μιμηθούν
    εμάς τους πρωτοπόρους Νεογραικούς

    Η είδηση έγινε γνωστή παγκοσμίως και
    περιμένουμε αντιδράσεις Keep up the χέσιμο

  17. raresteak Says:

    Εγώ πάντως χαίρομαι όταν ψεκάζω τις κατσαρίδες που έχουν τρυπώσει στο σπιτικό μου, και λιγότερο με νοιάζουν οι κατσαρίδες του γείτονα, ας είναι και πιο θηρίες. Γιατί στερείς από τον εαυτό σου αυτή τη χαρά και δεν τη ζείς βρε Άθεε;
    Διαβάζω στo διαδίκτυο πολλά και από διάφορες σκοπιές ‘ναι μεν αλλά’ για την υπόθεση, με τα οποία συμφωνώ ακόμα και 100%, όμως τελικά αν δε ζήσεις τη χαρά μιας στιγμιαίας έκρηξης και σκέφτεσαι πως δεν είναι ακριβώς αυτό που φαντάστηκες (ναι προκειται για μια αστική κυβερνητικά χρηματοδοτούμενη έκθεση [και γιατί από την άλλη να μην τους ξεφτιλίσεις με τα ίδια τα χρήματα που υπεξαίρεσαν από την εργασία των ανθρώπων;], ναι το έργο είναι κάπως τετριμμένο, ναι η όλη κατάσταση μυρίζει λίγο ηθική προβοκάτσια, ναι δεν είμαστε τόσο εθνικιστές όσο κάποιοι γείτονες, ναι, ναι…) τότε απλά παίζεις έναν ρόλο σε μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
    Οι προτροπές να παραδειγματίσουμε τους άλλους πρώτα ακούγονται πολύ συστημικές. Αντίθετα, μια τυχαία ρήξη στη συνέχεια μπορεί να αποτελέσει σπίθα για εξεγερσιακή αλλαγή.

  18. Gilletina Says:

    Το γνωστό προαιώνιο ταμπού-φόβητρο.
    Στα παπάρια μου τι κάνουν οι γείτονες και στα παπάρια
    μου αν εισβάλλουν. (Το «ελληνικό» κράτος και χειρότερη διοίκηση έχει και το ίδιο τουλάχιστον εξουσιαστικό-δυναστικό είναι.)
    Στον πόλεμο έχω πεί ΟΧΙ όσο κόστος (;) και να έχει αυτό.
    Ασε που με λιγότερο εθνικισμό πέφτεις δυσκολότερα σε σχεδιασμένες παγίδες.
    Οι σημαίες είναι ΠΑΝΤΑ των εξουσιαστών για τους ΥΠΗΚΟΟΥΣ τους.

  19. Αθεος Says:

    1.Το “ελληνικό” κράτος και χειρότερη διοίκηση έχει και το ίδιο τουλάχιστον εξουσιαστικό-δυναστικό είναι.
    Τί να πουν και οι Αλβανοί,θα πρεπε να χέζουν
    κάθε μέρα τις σημαίες τους και το Δυνάστη Κλέφτη
    Μπερίσα που ξαναψήφισαν
    2.Στα παπάρια μου τι κάνουν οι γείτονες και στα παπάρια μου αν εισβάλλουν
    Αυτή θα ‘ταν λύση Οι γείτονες δεν αστειεύονται
    Στα παπάρια μου και εγώ αν γίνω Τούρκος ή Αλβανός
    αρκεί να καθαρίσει η χώρα από τους
    γραικο-καλλιτέχνες και γραικο-αναρχικούς
    3.Διάβασε απο Manifesto
    προς artlogokrisia
    ανακαλώ την υπογραφή μου
    σας παρακαλώ θέλω πίσω την υπογραφή μου
    τελικά αποδείχτηκε πως πολύ καλά έκανε ο μπαμπουίνος και σας μήνυσε αφού είστε απλά σκιτζήδες
    επιδιδόμενοι στο αμάρτημα για το οποίο σκίζετε τα ιμάτιά σας αποδεικνύετε πως καλά έκαναν και σας μάζεψαν
    αναφέρομαι κατ αρχήν στην εξαφάνιση των σχολίων στο blog βλακεία που ανεβάσατε στο διαδίκτυο
    και στη συνέχεια στην απαγόρευση της δυνατότητας σχολιασμού
    αν δεν σας αρέσει ο διάλογος να πάτε να τραβήξετε καμιά μαλακιούλα και δεν πα να βάλετε και την πέμπτη του Μπετόβεν μουσική υπόκρουση
    ΑΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΛΕΤΕ
    τελικά πίσω από την ελευθερία του λόγου που ευαγγελίζεστε κρύβεται απλά ένας σνομπαρίστικος, ελιτίστικος και αλητήστικος φασισμός
    η τέχνη σας έλειπε βούρλα

    [UPDATE]
    -προσβλητικά, υποβολιμαία και εμπαθή σχόλια, καθώς και να κλείσει τα σχόλια σε δημοσιεύσεις, όταν αυτά εκούσια ή ακούσια εκτρέπονται του θέματος
    ΜΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ
    ΓΙΟΡΤΑΣΕ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΡΧΙΑΣ
    -όταν ζορίζεστε τελικά
    οι προχωρημένοι αλλάζετε τακτική
    Οχι δεν αναφερόμουν στους καλλιτέχνες κουραμπιέδες
    Απλώς συγκρίνω τους καλλιτέχνες και τους
    αναρχικούς του εξωτερικού
    με την εγχώρια γραικο-νεύρωση
    Jun 7, 5:56 PM

  20. raresteak Says:

    Άθεε, τελικά αποκαλύπτεται ότι ο λόγος σου έχει διχαστικές βλέψεις. Μου θυμίζει πολύ τον νεορθόδοξο κοινοτισμό του Ζουράρι. Οι εκφράσεις περί ‘γραικο-καλλιτεχνών’ και ‘γραικο-αναρχικών’ πέραν του ότι έχουν πολύ αινιγματικό αναφερόμενο,
    [ποιά ακριβώς είναι η εκδοχή του αναρχικού που σε ενοχλεί και στην οποία αναφέρεσαι; είναι ας πουμε ο αναρχισμός της οικογένειας Μητσοτάκη που σταθερά ξεπουλά την χώρα σου προς ίδιον όφελος;], στέκουν επάξια δίπλα σε φασιστικές εκφράσεις τύπου ‘καλλιτέχνες-κουραμπιέδες’ του υπουργού Κούβελα και ‘κουλτουριαραίοι’ του αντισυνταγματικά επικίνδυνου Λιακόπουλου.
    Είναι επίσης γνωστές οι διπολικού τύπου παλινωδίες του ιστολογίου στο οποίο αναφέρεσαι, το οποίο κατά το παρελθόν έχει επιτεθεί απρόκλητα και σκαιά μεταξύ άλλων και στο παρόν ιστολόγιο.
    Η θέση του παρόντος ιστολογίου περί ‘αδύνατου διαλόγου’ έχει εκφραστεί επανειλημμένα. Προς αποφυγή διολίσθησης σε νέες φασιστικές εκφράσεις, και κατά τους κανονισμούς του παρόντος ιστολογίου, είμαι υποχρεωμένος να σταματήσω τη νομιμοποίηση της αντίδρασης μέσω του διαλόγου.
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
    ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΧΑΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΑΡΑ
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΓΙΑ ΕΔΩ
    Σας περιμένω σε μελλοντικές δημοσιεύσεις.
    Ευχαριστώ.

    [UPDATE]
    Πολλές φορές αυτό το ιστολόγιο έχει αναφερθεί σε κακώς κείμενα και οι υπαίτιοί τους έχουν σπεύσει να υπερασπιστούν τα ανομήματά τους. Στην προκειμένη περίπτωση ο Άθεος επιστράτευσε πολλές trendy φορεσιές φιλελευθερισμού Νίκος Γεωργιάδης-style για να μας πει πως οι εθνικιστές του εξωτερικού είναι πιο εθνικιστές και γι’αυτό θα πρέπει να χαιρόμαστε (ταύτιση) όπως και ότι οι αναρχικοί είναι πιο αναρχικοί και γι’αυτό δε πρέπει να κουνιόμαστε (προβολή). Ένας ντόπιος εθνικιστής που επαίρεται για την σχετική μετριοπάθειά του και που οικτίρει τους ντόπιους μετριοπαθείς αναρχικούς, με άλλα λόγια. Ακριβώς σαν διάγγελμα του Καρατζαφέρη στην Ευρωβουλή δηλαδή. Και ακριβώς σαν τον σοφιστή Καρατζαφέρη, αφού μετέρχεται κάθε λεοντής και προσωπείου στο φάσμα αθεϊα-αναρχία-(εθνο)σοσιαλισμός για να να γίνει συμπαθής και οικείος, με μιας πετάει τις επιφάσεις και οραματίζεται την εξόντωση ατόμων στη βάση των φαντασιακών ομαδώσεών του. Εφευρίσκει κατηγορίες όπως ‘γραικο-καλλιτέχνες’ και ‘γραικο-αναρχικοί’ τους όποίους ονειρεύεται να εξοντώσει: ‘Στα παπάρια μου και εγώ αν γίνω Τούρκος ή Αλβανός αρκεί να καθαρίσει η χώρα από τους γραικο-καλλιτέχνες και γραικο-αναρχικούς’ (η επίφαση προοδευτισμού παραμένει, αφου οι Αλβανοί εθνικιστές στο κάτω κάτω έχουν περισσότερα κότσια). Τρέμε Χίτλερ, που την δόξα σου ζήλωσαν!
    Όλες αυτές οι μεταπτώσεις είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη αυτών ακριβώς που περιγράφει η αρχική δημοσίευσή μου: οι νεοσυντηρητικοί κάθε απόχρωσης στην Ελλάδα αγνοούν επιδεικτικά τα ταμπού που βρίσκονται στη βάση του πολιτισμού μας, τα οποία συνοψίζονται υπό την έννοια του σεβασμού στην ζωή, και υψώνουν στη θέση τους συμβολικά ταμπού (τοτέμ) που καθυποτάσσουν τους ανθρώπους και δεν διαστάζουν να απειλήσουν την ανθρώπινη ζωή αν κάποιος αμφισβητήσει αυτές τις συμβολοποιήσεις της κατεστημένης εξουσίας. Αν υπάρχει μια απειλή, και μάλιστα ολοένα και πιο έντεχνα συγκαλυμμένη, βρίσκεται ακριβώς εδώ.


Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: