Ιστορία Τέχνης 4: Ρέκβιεμ για μια Ακαδημία των Τεχνών

Μαΐου 15, 2007

Ο θάλαμος αναμονής είναι η πληγή, και όχι τα ενδεχόμενα κακά νέα. Και η αναμονή γίνεται δυσβάσταχτη όταν μέσα από το τζάμι του limbo παρατηρείς την τρέλα στην σωτήρια γη της επαγγελίας. Ο πρωθυπουργός που κάνει την πρακτική του σε αυτή τη χώρα ενορχηστρώνει τον επιθανάτιο ρόγχο του. Στέλνει τους υπουργούς του σε εγκαίνια, σε κιτσερέλες και μαθητικές επιδείξεις. Στο κρεσέντο του Σαββάτου ανακοινώνει την Ακαδημία. Το δίλημμα: να πας στο ταμπλ-ροντ-μπερντέ ή να μην πας, κύριε Βογιατζή μου; Να νομιμοποιήσεις τον εμπαιγμό ή να αφήσεις τούτη την φρούδα και αχνή ελπίδα στα χέρια κάποιου διορισμένου και παιδιόθεν δομημένου ομολόγου σου;

cecin.jpg
Η φιλοδοξία των παιδιών του limbo θα κατοικήσει στα ολυμπιακά μπετά των Λιοσίων, εκεί που ίδρωσαν για μια τόση δα στιγμή αξιογάμητοι παλαιστές. Η γραμμή χαράχτηκε στις αχανείς εκτάσεις της Κατεχάκη, όπου η καλλιτεχνική μετουσίωση έγινε ανάλαφρο μπαλάκι του μπάντμιντον. Όλα στην κρεατομηχανή της grecoroman-realpolitik: εκεί που λες πως γλίτωσες από την καφρίλα του πασόκου, σου ‘ρχεται η προαιώνια και συστατική αμορφωσιά του νεοδημοκράτη. Οι μεν βαμπίριζαν τα διαβασμένα συντρόφια τους, οι δε αποδεικνύουν πως δεξιά και αγωγή (αισθητική, ψυχική…) είναι δύο οντολογικά ασύμβατες έννοιες.

v17n2n.jpg
Σκονάκι για τον πρωθυπουργό με τις ευκαιριακές καλλιτεχνικές προφάσεις: το θέατρο, η μουσική και ο χορός έχουν ανθίσει σε αυτή τη χώρα κατά το μάλλον ή ήττον λόγω του ότι μπορούν να επιτελεστούν (ακόμα και) με λίγα φράγκα, αποκεντρωμένα και στη βάση του ατομικού ψώνιου. Έχουν ανθίσει όπως ανθίζουν τα ΚΤΕΛ σε βάρος ενός οργανωμένου σιδηροδρομικού δικτύου. Όπως ανθίζουν οι μεταπράτες και τα πάσης φύσεως κοράκια σε βάρος της πραγματικής παραγωγής. Ο κινηματογράφος όμως που κολλάει; Ο κινηματογράφος πριν από τέχνη είναι βιομηχανία. Θέλει πολλά φράγκα και βαρβάτο εξοπλισμό. Πως τσουβαλιάζεται έτσι με τα υπόλοιπα; Αν κρίνουμε από το εγκαταλελειμμένο στην τύχη του πανεπιστημιακό τμήμα κινηματογράφου στην Θεσσαλονίκη, η Ακαδημία δεν είναι απλή μπαλάφα, αλλά μπαλαφάρα.

731ruins.jpg
Και αυτό που πληγώνει τους κατά τεκμήριο ευαίσθητους ανθρώπους της τέχνης είναι πως τα όρνια του πολιτικού καιροσκοπισμού σπαράσσουν κάτι αγαπημένο που ασθενεί προς θάνατον. Η συγκεκριμένη εξαγγελία του κυρίου Καραμανλή είναι το κατεξοχήν δείγμα πολιτικού αμοραλισμού της νέας παγκοσμιοποιημένης πολιτικής οπισθοδρόμησης.
Ήταν και πέρσι Σάββατο της αγίας ‘Γιουροβίζουν’ στο κατά Σιούφα ευαγγέλιο. Φέτος ανέλαβε ο πρωθυπουργός να κάνει την φαρσοκωμωδία τραγωδία.

deamoz.jpg

4 Σχόλια “Ιστορία Τέχνης 4: Ρέκβιεμ για μια Ακαδημία των Τεχνών”

  1. Claire Says:

    Κλασσικά στερεοτυπικά δεξιά και αναμενόμενα: το έριξε αρπακολληδόν στις τέχνες…
    Σιγά μην νομιμοποιούσε Τον γάμο…

  2. Angelito Says:

    Ήθελε να πει ο Κωστάκης, ότι δεν είμαστε μόνο για τα πανηγύρια. Γι’ αυτό εξήγγειλε την μπαλαφάρα, ανήμερα του τελικού της Eurovision, αλλά και χωροθέτησε την «Ακαδημία» στο ταπί της μεγάλης εμποροπανήγυρις της Ολυμπιάδας των Αθηνών…
    γεια σου raresteak!:)

  3. rodia Says:

    Είχα σκεφτεί να ανεβάσω κάτι, αλλά σκέφτηκα ωριμότερα «ποιος θα το θυμάται σε λίγες μέρες;»
    Η κυβέρνηση των εργολάβων ξαναχτύπησε με ένα ακόμα «εργο» -απλά πράγματα.:-(

  4. raresteak Says:

    και μετά την ελληνορωμαϊκή ήρθαν οι μαορί…
    πολύ ψιλό γαζί η νταντέλα αδέρφια μου


Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: