Λογοκρισία: Blog – Mindblog – Mindtrap

Σεπτεμβρίου 4, 2006

Η διστακτικότητα που διακατέχει κάποιους να χαρακτηρίσουν το γεγονός του αποκλεισμού του Greek Gay Lolita ως λογοκρισία, εκκινεί από την κεκαλυμμένη μορφή που λαμβάνει η λογοκρισία που ασκείται στην προκειμένη περίπτωση. Το επίπεδο όπου ασκείται η λογοκρισία εκ μέρους του mindblog δεν είναι μια πεπερασμένη έκφανση της γλώσσας (το περιεχόμενο του blog του GGL), αλλά η ίδια η γλώσσα μέσω της διαστροφής της ως εργαλείο ορισμού και αναφοράς. Όταν θέτει ως αρχή πως: ‘Επιθυμία μας είναι να συγκεντρώσουμε στο MindBlog τους καλύτερους έλληνες bloggers και να κάνουμε τη φωνή τους πιο δυνατή, ανεξάρτητα από το περιεχόμενο των posts τους  […]  Δεν περιορίζουμε το περιεχόμενο των κειμένων σας και δεν κρίνουμε ένα blog από την εμφάνισή του’ ενώ απορρίπτει κάνοντας λόγο για ‘βασικά δομικά προβλήματα’ και για φωτογραφίες που είναι ‘αισθητικά αντίθετες με αυτό που θέλουμε να προβάλλουμε στο MindBlog’, η ποδηγέτηση κατευθύνεται με ολοκληρωτικό και φασιστικό τρόπο στην ίδια τη γλώσσα. Με άλλα λόγια, επιθυμεί να ορίσει προνομιακά το τι είναι ‘καλύτερο’, ‘ανεξάρτητο’, ‘αισθητικά αποδεκτό’ ως οριστική εγγραφή στο σώμα της γλώσσας. Με τον ίδιο τρόπο που η σύγχρονη ανορθολογική πολιτική προσπαθεί να ορίσει την αδικία ως ‘πραγματιστική δικαιοσύνη’ την δομική ανισότητα ως ‘ανάδειξη των ικανοτέρων’ την ανεργία ως ‘βίτσιο κακομαθημένων άεργων’.

Οι επιμέρους αναφορές σε design και φωτογραφίες στο αιτιολογικό της ετυμηγορίας του mindblog είναι μια παρωχημένη υπόθεση που έχει διευθετηθεί ήδη από τον στρουκτουραλισμό του 1960 και την αντιμετώπιση οποιουδήποτε περιεχομένου ως κειμένου. Και δεν είναι καθόλου περιττό να υπενθυμίσουμε πως ο κώδικας της γλώσσας που χρησιμοποιούμε είναι ο βασικός παραγωγός της ιδεολογίας μας. Επιβάλλεται λοιπόν να κάνουμε λόγο για ολοκληρωτικής μορφής λογοκρισία εκ του πονηρού που προέρχεται από μια σύστοιχη συντηρητική ιδεολογική-πολιτική τοποθέτηση. Η σεξουαλικότητα παραμένει η πιο κρυμμένη βραδυφλεγής βόμβα στο πολιτικοκοινωνικό μας habitus. Η εμφανής οικονομική στόχευση του mindblog στην χώρα των εργολάβων εκδοτών δεν θα μπορούσε να συμβαδίσει με τις ερωτικές και πολιτικές αλήθειες του GGL.

Φυσικά, η έκταση που έχει πάρει το θέμα αποδεικνύει πως η εξαιρετική και γνήσια έκφραση του Greek Gay Lolita δεν θα μπορούσε παρά να ξεμπροστιάσει το ιδεολογικό οπλοστάσιο των σύγχρονων αντιδραστικών. Είναι η τελείωση του blog του ως Τέχνη.   

 mindtrap.jpg

Υ.Γ. έμπνευση για την παρούσα δημοσίευση αποτέλεσε το σχόλιο του George Le Nonce (σχόλιο 10) στο σχετικό post από το blog του Monitor.

27 Σχόλια “Λογοκρισία: Blog – Mindblog – Mindtrap”


  1. Εξαιρετικά εύγλωττος και ακριβής, αγαπημένε μου raresteak. Ας μην ξεχνάει κανείς μας, και ας φυλαγόμαστε όλοι από αυτό που και εσύ τονίζεις: ο κώδικας της γλώσσας που χρησιμοποιούμε είναι ο βασικός παραγωγός της ιδεολογίας μας. Και, θα προσέθετα, ανεξαρτήτως της αλλοτριωμένης ψευδούς αυτοσυνείδησης που επιβάλλει, πράγμα που πιστεύω εξηγεί επί του προκειμένου την απροθυμία των περισσότερων να δουν τους σαφώς στοχευμένους mindbloggers ως μεταμοντέρνους λογοκριτές.

    Αλήθεια, κανείς μας δεν έχει ασχοληθεί με το όνομα του blog τους, και ας είναι τόσο αποκαλυπτικό. Μήπως το σημαίνον ως τέτοιο σημαίνει κάτι;

  2. raresteak Says:

    @LeNonce

    Μπορούμε να κάνουμε εικασίες επί του σημαίνοντος, σαν το λεκτικό παιχνίδι του τίτλου μου. Εμένα με παραπέμπει κάπου μεταξύ φιλολογικού σαλονιού (αμόρφωτων) κυριών (τα λεφτά, τα λεφτά) και σανατόριο κοινωνικής επανένταξης α λα Κουρδιστό Πορτοκάλι.

    @ Frog

    Λόγω του ότι αντιμετωπίζεις τον στρουκτουραλισμό με τύπου ευαγγελικών περικοπών περιοριστικές αμερικανικές ερμηνείες κριτικής της λογοτεχνίας, είναι δύσκολο να μην ξεφύγεις από το θέμα μας. Το 1960 είναι η κοιτίδα και φυσικά από τότε έχει εξελιχθεί. Το να παραβλέπεις την έννοια του στρουκτουραλιστικού κειμένου είναι σαν να αγνοείς την ραχοκοκάλιά των κυβερνητικών αναλύσεων του Υπερκειμένου. Η υπόθεση περί 12 (και όxι 7) βασικών κειμένων, που αναλύονται σε 350 υποκατηγορίες, προέρχεται από την φαινομενολογία, και είναι ένα θέμα που απασχόλησε περισσότερο τον αγγλοσαξωνικό κόσμο στα πλαίσια του νεοθετικισμού. Η τυποποίηση στην οποία αναφέρεσαι λοιπόν είναι ίσως κάτι που θα σε βοηθούσε αν έχεις θετιτιστική κατεύθυνση, αλλά ελάχιστα έχει να κάνει με τον στρουκτουραλισμό. Και επειδή όπως προείπα μάλλον ξεφεύγουμε από το θέμα (αυτός είναι βέβαια συνήθως ο στόχος της συνομοταξίας σου βέβαια :-ρ ), τελειώνω απεκδύοντας τον στρουκτουραλισμό από τον ντετερμινισμό που προσπαθείς εντέχνως να του προσάψεις.

    Η γλώσσα δεν καθορίζει το κείμενο, αλλά κάθε κώδικας που χρησιμοποιούμε είναι γλώσσα. Η πρώτη υπόθεση, στην οποία εντάσσεται και το παράδειγμά σου περί Ρωμαίου και Ιουλιέτας, είχε έναν πολύ πρόσκαιρο βίο στον αγγλοσαξωνικό (surprise!)χώρο κατά το 1970 για να ανατραπεί πανηγυρικά από τους ίδιους (ευτυχώς) κατά το 1980. Αν θες μια cyber συμβουλή λοιπόν για το 2006 είναι Update and Reboot. 

    Και για να επανέλθουμε στο θέμα μας, το διαδίκτυο είναι ο κορυφαίος χώρος που έχει αποδείξει πρακτικά τις στρουκτουραλιστικές αναλύσεις. Εδώ (κινούμενη)εικόνα, ήχος και κείμενο έχουν συγκλίνει τόσο οριστικά ως μορφές κειμενικής δομής και είναι στη διάθεσή μας ανά πάσα στιγμή. Το blog του GGL είναι ότι καλύτερο μπορώ να σκεφτώ στην σύνθεση αυτών των μερών σε ένα σύνολο. Αυτή ήταν και η αναφορά μου στον στρουκτουραλισμό σχετικά με το απαράδεκτο αιτιολογικό του mindblog που το αναλύει στα εξ ων συνετέθει. ‘Η δεύτερη στήλη που δεν βρίσκεται δίπλα από την πρώτη στήλη’ είναι η ιδιογλώσσα του GGL, και μόνο η αναφορά σε αυτή την λεπτομέρεια μου θυμίζει φασίστα στρατηγό που θέλει τους υποτελείς του στοιχισμένους…    


  3. Raresteak,

    ο στρουκτουραλισμός έχει καταρρεύσει εδώ και δεκαετίες. Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, αφού οι εσωτερικές του αντιφάσεις ήταν πολλές και σημαντικές για να στηριχθεί ότιδήποτε πάνω τους.

    Τα 7 βασικά κείμενα κλπ, είναι, αν δεν κάνω λάθος, από την αφηγηματολογία, το καμάρι του στρουκτουραλισμού. Και ο στρουκτουραλισμός ειδικά του 60, είχε θετικιστικές αξιώσεις (τα πρώτα κείμενα του Todorov, του Barthes κλπ μιλούν ρητά για μια επιστήμη της λογοτεχνίας), έως ότου να τον αλλάξει ο Barthes με το S/Z, αλλά τότε βέβαια δεν μιλάμε για στρουκτουραλισμό, αλλά για μετα-στρουκτουραλισμό.

    Πάντα με σεβασμό.

  4. Unknown Says:

    raresteak, δεν έχεις άδικο στη βάση του συλλογισμού σου αλλά δεν έχεις συμπεριλάβει στη λογική σου το «ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΩΡΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΑ BLOGS TOY».

  5. raresteak Says:

    @ Μαριάμπας

    με το φόβο ότι ξεφέυγουμε από το θέμα, μια τελευταία σημείωση:

    Κατ’αρχάς, ο θετικισμός δεν μονοπωλεί την επιστήμη, ούτε η επιστήμη ταυτίζεται με τον θετικισμό. Αυτή είναι μια άκρως επικίνδυνη αυταπάτη που επιχειρείται να διαδοθεί από handbooks στρατευμένα στην εταιρική κουλτούρα. Οι φιλοσοφίες όπως του Derrida ή του Deleuze, συνιστούν επιστημολογίες πάνω στις οποίες βασίζονται νέα επιστημονικά πεδία, και απέχουν μακράν από το να χαρακτηριστούν θετικιστικές. Άρα οι αξιώσεις κάποιου να κάνει επιστήμη, δεν είναι αξιώσεις να γίνει θετικιστής. Ο θετικισμός νοείται ως εκείνη η επιμέρους παράδοση στον χώρο της επιστήμης που επικεντρώνεται στις επιφανειακές και μετρήσιμες εκφάνσεις των φαινομένων, και ειδικά για τις ανθρωπιστικές επιστήμες είναι μια αδέξια μεταγραφή των βεβαιοτήτων των πεπαλαιωμένων θετικών επιστημών. Οι νέες εξελίξεις στις θετικές επιστήμες (κβαντική φυσική, χαώδης εντροπία του γονιδιώματος κτλ), μάλλον μια αντίστροφη πορεία προδιαγράφουν προς μια πληθώρα ιδιογραφικών επιστημονικών πεδιών.

    Με το να αναφέρομαι στο κείμενό μου στον ‘στρουκτουραλισμό του 1960’ είναι εμφανές ότι πλαισιώνω ιστορικά αυτή την παράδοση. Το ότι έχει ξεπεραστεί ο στρουκτουραλισμός όμως, δεν προδιαγράφει μια πορεία αντίστοιχη των θετικών επιστημών. Οι ανθρωπιστικές επιστήμες λειτουργούν σωρευτικά και όχι εξελικτικά όπως οι θετικές (αν και αυτό το τελευταίο είναι επίσης προς συζήτηση). Επί παραδείγματι, άν κάποιος υποστήριζε ότι το νερό βράζει στους 90 βαθμούς κελσίου και κάποιος άλλος του αποδείκνυε ότι το νερό βράζει στους 100, τότε η πρότερη γνώση θα ήταν 100% εσφαλμένη. Αντίθετα στις ανθρωπιστικές επιστήμες (στρουκτουραλισμός) δεν υφίσταται έννοια ‘αντικειμένου’, ‘πειράματος’ και ‘αληθούς/εσφαλμένου’. Επί παραδείγματι, ο μεταστρουκτουραλισμός (όπως φανερώνει και ο όρος) είναι μια αναθεώρηση των προηγούμενων εννοιών και όχι ανατροπή τους. Η έννοια του κειμένου ως ενότητα όλων των συμβολικών εργαλείων ενός κειμενογράφου, την οποία εισηγήθηκε ο στρουκτουραλισμός, παραμένει ακρογωνιαίος λίθος. Ακόμα και στις εξαιρετικά σύγχρονες κυβερνοκουλτούρες.
    Ας μην βλέπουμε τον στρουκτουραλισμό σαν απολίθωμα λοιπόν. Είναι μια ζωντανή παράδοση που συνεχίζει να ζυμώνεται έστω και μέσω των αποτόκων της. Είναι σαν να ζητάω σήμερα από εσένα ευθύνες ενηλίκου για κάτι που έκανες όταν ήσουν 3 ετών. Οι ανθρωπιστικές επιστήμες είναι πρώτα απ’ όλα αναστοχαστικές και διαφέρουν ριζικά από τον θετικισμό που κλείνει τα in vitro αποτελέσματά του σε οριστικά χρονικά ντουλάπια.

    Με το να λέω:
    ‘Οι επιμέρους αναφορές σε design και φωτογραφίες στο αιτιολογικό της ετυμηγορίας του mindblog είναι μια παρωχημένη υπόθεση που έχει διευθετηθεί ήδη από τον στρουκτουραλισμό του 1960 και την αντιμετώπιση οποιουδήποτε περιεχομένου ως κειμένου’ είναι προφανές πως θεωρώ ότι οι κύριοι του mindblog αγνοούν παγιωμένες αντιλήψεις πεντηκονταετίας. Το κείμενο όπως το όρισε ο στρουκτουραλισμός (ένας ορισμός πολυχρησιμοποιημένος από εκταοντάδες μετέπειτα παραδόσεις) είναι το θέμα μου σε σχέση με το ζήτημα του GGL, και όχι ο ίδιος ο στρουκτουραλισμός.

    Συγγνώμη για το δεύτερο σεντόνι για σήμερα, αλλά μάλλον το πανωσέντονο ήθελε και κατωσέντονο…

    Ελπίζω το επόμενο comment να είναι επι του θέματος και όχι επί του γράμματος.

    Ευχαριστώ

  6. raresteak Says:

    @ Άγνωστο

    Μπορείς να είσαι λίγο πιο αναλυτικός γιατί φοβάμαι πως δεν κατάλαβα.

    Δικαίωμα ποιού;
    ποιά blogs του;

  7. Unknown Says:

    Μιλώ για το δικαίωμα του διαχειριστή των Mindblogs που δίνει το χώρο για τα blogs και συνεπώς φροντίζει για την «ποιότητα» (σε ότι κι αν μεταφράζεται αυτό) των blogs που φιλοξενεί. Απο ‘κει και πέρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υφίσταται λογοκρισία αλλά μια υποκειμενική αντίληψη του «κοινώς αποδεκτού» διαφορετική από τη δική σου.

    Και για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου, μιας και κρύβομαι πίσω από το ανώνυμο «unknown», δηλώνω πως δεν έχω σχέση με τη διαχείρηση των mindblogs, ούτε διαθέτω κάποιο blog, ούτε κάποια ιστοσελίδα παρόμοιου περιεχομένου ή κάτι τέτοιο…

  8. Gilletina Says:

    «Ελπίζω το επόμενο comment να είναι επι του θέματος και όχι επί του γράμματος.»

    οι προθέσεις τους πιά ειναι φανερές grace a toi!
    Πέφτουν οι μάσκες τους μέσα στο σπίτι τους…

    Ευχαριστούμε Georges kai raresteak!!!


  9. Raresteak,

    3 σημεία μόνο να θίξω:

    1. Συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτησή σου όσον αφορά το σωρευτικό χαρακτήρα της γνώσης ατις ανθρωπιστικές επιστήμες. Τόσο πολύ μάλιστα συμφωνώ, που νομίζω ότι εσύ αντιφάσκεις με την άποψη αυτή όταν λες «…είναι μια παρωχημένη υπόθεση που έχει διευθετηθεί ήδη από τον στρουκτουραλισμό του 1960…». Ο στρουκτουραλισμός δεν διευθέτησε τίποτα, παρά τα προβλήματα που ο ίδιος έθεσε. Με την λογική του σωρευτικού χαρακτήρα (με την οποία, επαναλαμβάνω, συμφωνώ) της γνώσης, τότε πραγματικά τίποτε δεν είναι δυνατό να διευθετηθεί.

    2. Ο μεταστρουκτουραλισμός, όπως τον έχω γνωρίσει τουλάχιστον, είναι ανατροπή του στρουκτουραλισμού. Όταν ο Derrida ασκεί κριτική πάνω στη θεωρία των σημείων του Saussure, δεν την «εξελίσσει», δεν την προεκτείνη, αλλά την σπρώχνει προς την αναπόφευκτη αυτοακύρωσή της.

    3. Έχεις δίκαιο στη διάκριση που κάνεις για τον θετικισμό. Επέτρεψέ μου ωστόσο να πω ότι ειδικά ο πρώιμος στρουκτουραλισμός πλησιάζει επικίνδυνα θετικιστικές απόψεις.

    ———–

    Γενικότερα, νομίζω ότι η αγγλική γλώσσα αποδίδει σωστά τη διάκριση μεταξύ science και discipline. Νομίζω ότι μιλάμε για ριζικά διαφορετικές κατηγορίες, οι οποίες συγχέονται στα ελληνικά ελλείψει δεύτερου όρου.

    ————

    Gilletina:

    ποιες προθέσεις; πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τί νομίζεις ότι ξέρεις για τις προθέσεις μου; Τεσπα, νομίζω ότι ο Raresteak θα μπορούσε να επιβεβαιώσει ότι παρόμοια συζήτηση (θετικισμός, ανθρ. επιστήμες) είχαμε και στο δικό μου το blog. Το χειρότερο που θα μπορούσες να μου προσάψεις είναι ότι ξεφεύγω από το θέμα, αλλά αυτό είναι κάτι που ήδη έκανε ο Raresteak.

    Τεσπα, για να ξεκαθαρίσει αυτό τo θέμα (σιγά μη ξεκαθαρίσει, αλλά ας προσπαθήσω), ο στρουκτουραλισμός με αφορά επειδή εμπίπτει στον κλάδο σπουδών μου. Η ένσταση μου αφορά τη χρήση του από τον Raresteak. Το ίδιο θα έκανα αν γινόταν αναφορά στον στρουκτουραλισμό σε ένα αθλητικό/πολιτικό/χιουμοριστικό κλπ site. Ούτε με νοιάζει, ούτε με αφορά το τι καβγά βρήκε πάλι να ασχοληθεί η ελληνική blogόσφαιρα.

  10. Durden_Alie Says:

    Θα ‘θελα να πω κάτι ως προς το σχόλιο του ανώνυμου, ο οποίος λέει : «Μιλώ για το δικαίωμα του διαχειριστή των Mindblogs που δίνει το χώρο για τα blogs και συνεπώς φροντίζει για την “ποιότητα” (σε ότι κι αν μεταφράζεται αυτό) των blogs που φιλοξενεί.»

    Αγαπητέ, από χθες που ξεκίνησε η όλη ιστορία, ακούω συνεχώς να επαναλαμβάνεται αυτό το επιχείρημα ως άλλοθι του διαχειριστή του Mindblog. Οι ενστάσεις όμως που εκφράζονται ΔΕΝ έχουν να κάνουν με το αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να περιλαμβάνει στην ιστοσελίδα του ό,τι αυτός νομίζει! Και από το κείμενο του raresteak αυτό φαίνεται καθαρά νομίζω…

    Εδώ έχουμε να κάνουμε μ’ ένα site το οποίο παρέχει φόρμα αίτησης συμμετοχής και καλεί στις «τάξεις» του τον οποιονδήποτε από εμάς, διακηρύσσοντας στις σελίδες του τα εξής :

    «Στο MindBlog μπορούν να συμμετάσχουν όλοι, ανεξάρτητα από φήμη, κοινωνικό status ή ειδικές γνώσεις. Αρκεί να σας αρέσει να γράφετε και να το κάνετε αυτό με συνέπεια. Δεν περιορίζουμε το περιεχόμενο των κειμένων σας και δεν κρίνουμε ένα blog από την εμφάνισή του.»

    Με βάση αυτή τη διακήρυξη, η απόρριψη ενός μπλογκ με πρόσχημα το περιεχόμενό του αλλά και την εμφάνισή του, δεν είναι δείγμα υποκρισίας; Αυτό λένε (λέμε) όλοι όσοι σχολιάζουν το γεγονός από χθες και νομίζω ότι πρέπει να γίνει επιτέλους κατανοητό! Από εκεί και πέρα, ας βάλει κι ας απορρίψει ο διαχειριστής του Mindblog όποιον θέλει!

  11. Gilletina Says:

    Ποιός μιλάει για καβγά; στραπάτσο κάποιων είναι…
    Βγαίνοντας απο το θέμα ποιούς εξυπηρετεί; μήπως τους λογοκριτές που λένε τα blogs των άλλων σαν «δικά» τους και τα κανούμε ότι θέλουμε;
    Το αισχρό ζουμί τους συνοψίζεται στο αναφερθέν: δικό μας είναι ότι θέλουμε κάνουμε!
    ε λοιπόν ούτε δικό σας ειναι
    ούτε έχετε το δικαίωμα να κάνετε ότι θέλετε με αυτά που κουρελιάζουν την λογοκριτική, φασιστική τελικά, απολιτίκ δήθεν, αλλά σαφώς αντιδραστική ιδεολογία τους.

  12. raresteak Says:

    @ Μαριάμπας & Gilletina

    Επειδή εχώ ανταλλάξει απόψεις με τη Gilletina, πιστεύω πως παρεξήγησες Μαριάμπα την απεύθυνσή της. Αναφέρεται μάλλον σε αυτούς που αμφισβητούν ή έχουν ενστάσεις επί του θέματος και όχι επί του γράμματος. Έτσι δεν είναι Gilletina;

    Τελευταίες σημειώσεις επί του γράμματος:

    Ο όρος discipline έχει μεταφραστεί στα ελληνικά ώς ‘επιστημονικό πεδίο’, και αυτό τον όρο τον χρησιμοποίησα συνειδητά σε προηγούμενο σχόλιό μου. Επιφυλάσσομαι για μελλοντική δημοσίευση για ζητήματα γύρω από την Κριτική Θεωρία (στρουκτουραλισμό, μεταστρουκτουραλισμο κτλ) 

    @ Άγνωστο

    Είτε σου διέφυγε εντελώς το ζουμί της παρούσας δημοσίευσης, είτε βλέπεις ότι τα λογικά επιχειρήματα σου τελειώνουν και γι’ αυτό πας στα παράλογα…

    Κατά τα λεγόμενά σου είναι λοιπόν δικαίωμα ενός αυτόκλητου αρχισυντάκτη να ορίζει τι είναι ποιότητα και τι είναι κοινά αποδεκτό ερήμην και εντελώς κόντρα σε ένα αντικειμενικό ρεύμα που καταξιώνει ένα blog όπως του GGL, το οποίο είναι και ποιοτικό κατά γενική ομολογία και παγκοίνως αποδεκτό μιας και συγκαταλέγεται στα 5-6 δημοφιλέστερα ελληνικά blogs. Αυτός ο ακραίος κερδοσκοπικός υποκειμενισμός απέναντι σε μια αντικειμενική κατάσταση αποδοχής, ενώ χρήζει ψυχολογικής παρακολούθησης, εσύ το ονομάζεις δικαίωμα.

    Η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη. Οι υπεύθυνοι του mindblog θέτουν κάποιες αρχές βάσει των οποίων λειτουργούν (έχουν γίνει παραπομπές σε αυτές σε πάρα πολλές άλλες δημοσιεύσεις)και τελικά δρουν με τον ακριβώς αντίθετο τρόπο. Αυτή η σκόπιμη σχιζοφρένεια επιχειρεί να ανατρέψει τις ίδιες τις λέξεις ώστε να μας κακοποιήσει και να αισθανθούμε ανασφαλεις, ιδανική συνθήκη για να αποδεχτούμε τους νέους παράλογους ορισμούς του αποδεκτού, της αισθητικής και της ηθικής. Είναι γνωστός μηχανισμός εκβιασμού της συναίνεσης που χρησιμοποιείται από την πολιτική (τι είναι τρομοκρατία;) μέχρι το marketing (πως θα γίνω επιθυμητός;)

    Από που αντλείται λοιπόν το δικαίωμα να είναι κάποιος απολύτως αυθαίρετος; Από την περιρρέουσα κατάσταση ανομίας που ευνοεί μόνο τους ισχυρούς;
    Αναγνωρίζοντας αυτό το ‘δικαίωμα’ νομιμοποιείς ένα καθεστώς ανομίας και αυθαιρεσίας. Και σε αυτό το καθεστώς δεν είναι δικαίωμα αλλά υποχρέωση να στηλιτεύουμε με τον δριμύτερο τρόπο την επισημοφανή αλητεία.

    Το θέμα του γούστου αναφορικά με τα blogs εξαντλείται στα blogroll μας. Αν ήθελε ο κύριος mindblog ας έφτιαχνε ένα μεγάλο blogroll με τίτλο ‘τα αγαπημένα μου’. Απο τη στιγμή που αυτοχρείζεσαι ‘τα καλύτερα ελληνικά blogs’, ανεβάζεις πομπώδη λογύδρια δήθεν ανοικτής υποδοχής, και μετά καρατομείς αιτήματα εισόδου με ανεδαφικά επιχειρήματα έχεις αυταπόδεικτα περάσει από την κατηγορία του γούστου στην κατηγορία του κανόνα. Και αυτό που κάνουμε όλοι εμείς που ενιστάμεθα είναι να επικαλούμαστε την λογική και την κυριολεξία της γλώσσας, καθώς και την ισχύ του κανόνα. Είμαστε ενήλικοι και τα παιχνίδια μας οφείλουν να έχουν κανόνες και ποινές. Η δημόσια κριτική μιας δημόσιας πράξης είναι επόμενο.

    Η αρχική σου φράση “ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΘΕΩΡΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΤΑ BLOGS TOY” είναι τόσο αυθαίρετη όσο και η πράξεις των κυρίων του mindblog. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να αυθαιρετεί και μάλιστα πάνω σε κανόνες που όρισε ο ίδιος (βλ. Kant) (αυτό που συμβαίνει στις δικτατορίες δηλαδή), και βέβαια η έκφραση ‘ΤΑ BLOGS TOY’ υποκρύπτει αυτής της τάξης την λογοκλόπα υπεξαιρετική αυθαιρεσία.

    Δεν είμαι με τους δικτάτορες και είναι δικάιωμα και υποχρέωσή μου να τους στηλιτεύω.


  13. Ωραία, για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου λοπόν, λέω (και σταματώ) με το εξής:

    1. Συμφωνώ με την ουσία των λεγομένων σου raresteak. Οι λόγοι για τους οποίους ¨κόπηκε¨ το εν λόγω blog είναι γελοίοι και κυρίως παράλογοι.

    2. Διαφώνησα και διαφωνώ με τη δόμηση (pun intended 🙂 )
    των επιχειρημάτων σου, κι αυτό το έκανα καθαρά για δικούς μου λόγους που σχετίζονται με δικές μου ακαδημαϊκές εμμονές.

  14. Unknown Says:

    raresteak, δεν μπορώ να μπω στη διαδικασία και τη λογική του «το τάδε Blog είναι από τα πιό γνωστά» ή «το δείνα blog έχει 3852325 επισκέψεις ημερησίως» κτλ., γιατί απλούστατα η φήμη δεν αποτελεί πάντα εγγύηση της ποιότητας του κάθε προϊόντος ή υπηρεσίας. Νομίζω ότι μπορείς κι εσύ ο ίδιος να εντοπίσεις μερικά παραδείγματα αυτού που σου λέω στην καθημερινή μας ζωή.
    Απο ‘κει και πέρα, αυτό που διαβάζω εγώ για το MB είναι ότι «Μπορείτε να γράφετε σοβαρά, αστεία, για εσάς, για άλλους, για οτιδήποτε σας αφορά και δεν προσβάλλει άλλους.» Αν λοιπόν αυτό το GGL προσβάλλει κάποιους, τότε σαφώς και ο admin έχει το ελεύθερο να αφαιρέσει το link (χωρίς να σημαίνει ότι επικροτώ ή ότι κατακρίνω αυτή την ενέργεια).
    Και κάτι τελευταίο: Δεν ξέρω αν άκουσες για το κόμμα των παιδόφιλων που δημιουργήθηκε στην Ολλανδία και αριθμεί μάλιστα 36 μέλη… Φυσικά η ύπαρξη ενός ακόμη κόμματος συντελεί στον πλουραλισμό και στην ελευθερία έκφρασης κάποιων απόψεων, αν όμως γυάλιζε σε ένα απ’αυτά τα μέλη το παιδί σου, τότε δε νομίζω να τους υποστήριζες και τόσο θερμά.
    (o B’ Eνικός εξυπηρετεί την αμεσότητα που θέλω να προσδώσω, κατά τ’άλλα αναφέρομαι γενικά και δεν θα ήθελα να πάρεις προσωπικά κάτι από τα παραπάνω).

  15. Gilletina Says:

    ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΉ Η ΔΙΑΣΤΡΕΥΛΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΜΟΤΑΞΙΑΣ.
    ΟΙ παιδόφιλος είσαι και φαίνεσαι. (αν και θα δυσκολευτείς πολύ να καταλάβεις τι σου είπα τώρα)

  16. raresteak Says:

    @ Άγνωστος (δεν είναι τόσο δύσκολο να εφεύρεις ένα ψεύτικο όνομα, μιάς και ο διάλογος προυποθέτει την απέυθυνση. Ακόμη και αυτή η ταύτιση σου φαίνεται τόσο φοβερη;)

    Μετά από το τελευταίο είμαι βέβαιος πως δεν κατάλαβες ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις αυτά που γράφω. Τα έχω διατυπώσει ήδη σε ατελείωτα σεντόνια με πολλές παραλλαγές και δέν είναι καθόλου πρακτικό για τον διάλογο (ποιόν;) να τα ξαναπώ.

    Όμως αυτό το τελευταίο με την παιδοφιλία είναι όλα τα λεφτά. Σύμφωνα με το δικό σου μοντέλο του πλουραλισμού της αυθαιρεσίας, είναι προφανώς δικαίωμα του καθένα να φτιάχνει κόμματα παιδοφίλων, λέσχες κανιβαλισμού, στοές κτηνοβασίας και βέβαια εταιρίες που κάνουν επιστημονικές περικοπές προσωπικού. Το αξίωμα του γούστου δεν επηρεάζεται καθόλου από αυτές τις οργανώσεις. Όπως λέει και η Gilletina με αυτόν τον τρόπο εσύ ο ίδιος είσαι ο παιδόφιλος.

    Και για να τελειώνουμε με την ηλιθιότητα των επιχειρημάτων νηπιαγωγείου:
    Ζούμε σε μια κοινωνία με κανόνες (που σπάνια λειτουργούν) και νόμους (ακόμα σπανιότερα). Σε περιπτώσεις σημαινόντων ζητημάτων (ευτυχώς ακόμα) αυτοί οι κανόνες μας προστατεύουν από τις εκτρωματικές γκεμπελοκαμπαρέ υποθέσεις που κάνεις.

    Η στρεψόδικη σύγκρισή σου:
    Νομιμοποιείς κάποιον (mindblog) να λογοκρίνει βάσει του γούστου του και των οικονομικών βλέψεών του, που τα έχει μασκαρέψει ως κοινά αποδεκτό κανόνα.
    Βάσει της επιθυμητής σου επικράτειας της αυθαιρεσίας, Το γούστο (παιδοφιλία) μασκαρεμένο ως κανόνας (κόμμα) θα ήταν αποδεκτό. Εσύ φυσικά το βρίσκεις απαράδεκτο. Αποφάσισε λοιπόν βάσει ποιου κριτηρίου θα κρίνεις: αυθαιρεσία ή συνέπεια με τον κανόνα;

    Στη μια περίπτωση έχουμε έναν υπαρκτό κανόνα (ηλικία συναίνεσης) που κάποιοι προσπαθούν να υπερκεράσουν και στην άλλη έναν επίπλαστο κανόνα που καταπατάται συνειδητά από τον δημιουργό του για να αποκτήσει νέο περιεχόμενο.
    Ή μηπως θες να πεις πως η γενικα κατακριτέα κακοποίηση ενός παιδιού συγκρίνεται με το γενικά αποδεκτό περιεχόμενο του GGL;

    Βέβαια η τραβηγμένη στα άκρα σύγκρισή σου εξυπηρετεί στην νομιμοποίηση της λιγότερο τερατώδους διαστρέβλωσης του κανόνα, όπως έίναι η λογοκρισία του GGL. Αυτό συμβαίνει στα πλαίσια της λεγόμενης αποφατικής τακτικής, όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενη δημοσίευσή μου [ https://raresteak.wordpress.com/2006/08/28/apophatic/ ]:’Ε! εντάξει ο κακόμοιρος λογοκριτής του mindblog δε γάμησε και κανένα παιδάκι παρά τη θέλησή του’

    Αγαπητέ, η ηλιθιότητά σας (ηθελημένη;) είναι επικίνδυνη και με αναγκάζει να σταματήσω την κουβέντα γι’ αυτό το ζήτημα εδω.-


  17. […] Όλη η φασαρία λοιπόν, (που έκανε spin-off και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση ανάμεσα στον raresteak και τον Μαριάμπα) είναι αποτέλεσμα απειρίας και ερασιτεχνισμού στο πως τοποθετεί κανείς τους κανόνες σε μια online υπηρεσία, ειδικά όταν στοιχεύει στο να έχει μεγάλη απήχηση. […]

  18. Gilletina Says:

    Απειρία και ερασιτεχνισμός εεε χμμμμ.
    Ωραία μάσκα !!!

  19. adamo Says:

    Απειρία και ερασιτεχνισμός εεε χμμμμ. Ωραία μάσκα!!!

    Please elaborate. Καλύτερα κιόλας αφού διαβάσεις όλο μου το κείμενο, όχι μόνο την παράγραφο που κάνει quote το WordPress.

    «Never attribute to mallice what can be adequately explained by stupitidy»

    Φοράω εγώ μάσκα; Σε εμένα; Σε κάποιον άλλο; Για να καλύψω κάτι; Αν ναι τι;

    Επί 17 χρόνια ασχολούμαι με online υπηρεσίες. Νομίζω πως έχω το δικαίωμα να πιστεύω κάτι διαφορετικό από εσένα, χωρίς απαραίτητα να σημαίνει πως έχω κακές προθέσεις (ή κρυφή ατζέντα).

  20. Unknown Says:

    Τελικά φαίνεται πως είναι προσόν να διαστρευλώνει εσκεμμένα κανείς τα γραφόμενα του άλλου με τέτοιο τρόπο ώστε στο τέλος να νομίζει ότι βγήκε και από πάνω.
    Γι’αυτό και σου δίνω τα συγχαρητήριά μου, ήταν πολύ καλή η προσπάθειά σου. Καλή συνέχεια. 🙂

  21. raresteak Says:

    @ Adamo

    To tech jargon είναι λίγο αποξενωτικό, και για τους άλλους και ενδουποκειμενικά. Μου θυμίζει τους voice generators που προσπαθούν να σου πουλήσουν τον Τσελεμεντέ.

    Επίσης δημιουργεί μια απόσταση που δεν προσήκει σε καταστάσεις κοινωνικής συνδιαλαγής πάνω σε θεμελιώδη ζητήματα όπως η λογοκρισία. Το μπλαζέ ύφος δεν οδήγησε ποτέ πουθενά. 

    Καλή λοιπόν η τεχνική ανάλυση, αλλά αυτό το αποστειρωμένο bilingual χαρμάνι εκκολάπτει τερατώδεις συμπεριφορές.

    Αλήθεια, υπήρχαν το 1989 online αγορές; Εννοείς τηλεπωλήσεις;

  22. raresteak Says:

    @ παραμένω-Άγνωστος-σε-πείσμα-όλων-των-κανόνων-διαλόγου

    Το να βγαίνετε από πάνω είναι δική σας μέριμνα (εξουσία), και εργαλέιο σας είναι η διαστρέβλωση.

    Τα συγχαρητήρια σας τα επιστρέφω μαζί με τα διαστρεβλωτικά σας προσόντα για το βιογραφικό σας. Καλή τύχη, που την έχετε εξασφαλισμένη καθότι οι σαύρες έχουν μεγάλη ζήτηση στις μέρες μας.

  23. adamo Says:

    @raresteak:
    To tech jargon είναι λίγο αποξενωτικό, και για τους άλλους και ενδουποκειμενικά. Μου θυμίζει τους voice generators που προσπαθούν να σου πουλήσουν τον Τσελεμεντέ.

    Τα παράπονά σου στον ΕΛΟΤ και τους υπολοίπους που δεν έχουν καταφέρει να συμφωνήσουν σε ικανές μεταφράσεις των όρων που χρησιμοποιώ στα Αγγλικά. Μου είναι αδιανόητο να χρησιμοποιώ λέξεις που δεν μεταφέρουν στα Ελληνικά με τρόπο διαυγή την ένοια του όρου και έτσι προτιμώ να γράφω τον Αγγλικό.

    Επίσης δημιουργεί μια απόσταση που δεν προσήκει σε καταστάσεις κοινωνικής συνδιαλαγής πάνω σε θεμελιώδη ζητήματα όπως η λογοκρισία.

    Στα ευαίσθητα ζητήματα η ακρίβεια στους ορισμούς είναι απαίτηση. Κατά συνέπεια και εφόσον δεν υπάρχουν επιτυχεις μεταφράσεις, ο αρχικός όρος είναι χρησιμότερος.

    Το μπλαζέ ύφος δεν οδήγησε ποτέ πουθενά.

    Αν θεωρείς το δικό μου ύφος τέτοιο, δεν έχει νόημα να συνδιαλεγόμαστε. Τη συγκεκριμένη ρήση που παρέθεσα Αγγλικά επέλεξα να την παρουσιάσω έτσι, γιατί έτσι την διάβασα. Θα μπορούσα να είχα γράψει:

    Μην αποδίδεις κακές προθέσεις εκεί που μπορεί απλά να υπάρχει βλακεία

    Αλήθεια, υπήρχαν το 1989 online αγορές;

    Στην Ελλάδα υπήρχε Internet το 1989. Εγώ έγραψα για online κοινότητες, όχι για αγορές.

  24. raresteak Says:

    @ Adamo

    Δεν έχω καμία αντίρρηση για την αγγλική ρήση. Εξάλλου και εγώ ο ίδιος χρησιμοποιώ αγγλικά στη γραφή μου. Αναφέρομαι περισσότερο στις παρένθετες λέξεις.
    Κοινωνιογλωσσολογικά, το να χρησημοποιείς λ.χ. τον όρο spin-off αντί του παρέκβαση, παρένθεση, εκτροπή του λόγου ή κάποιου άλλου πιο δόκιμου ελληνικού όρου δεν έχει να κάνει τόσο με τον ΕΛΟΤ, αλλά με την τάση να αποστασιοποιούμε τις online λεκτικές πράξεις από αυτές του πραγματικού κόσμου. Είναι κατά κάποιο τρόπο τα Καλιαρντά του κυβερνοχώρου. Δεν εξυπηρετούν κάποια πρακτική επικοινωνιακή ανάγκη, αλλά κάποια ανάγκη διαχωρισμού και διαμερισματοποίησης.
    Δεδομένου πως οι καιροί απαιτούν έναν μινιμαλισμό στη γλώσσα ώστε να δρα ενωτικά, αυτή η jargon αποξενώνει. Και αποξενώνει λόγω της μετάβασής της από τις πρώτες ένδοξες και ανεξάρτητες μέρες της Cyberia, στα εταιρικά meetings.

    Ελπίζω και εύχομαι να συνεχιστεί ο αγώνας των κυβερνοπιονέρων ενάντια στην άνωθεν εγκόλπωση των επιτευγμάτων τους.

    [ αυτό κι αν είναι… spin off! 😉 ]

  25. Gilletina Says:

    Όπως με την πρώην ελεύθερη ραδιοφωνία-τηλεόραση έτσι και τώρα
    αργά αλλά σταθερά με εργαλείο τους νόμους της αγοραίας αγοράς αλλά με ζήτηση
    σαφώς κατευθυνόμενη από στερεότυπα και λογοκρισίες, σουρώνεται και αποκλείεται η αλήθεια που δεν συμφέρει και όλα δείχνουν αθώα και αυτόματα!
    Ο mindBLOCK- ά ρε η λανθάνουσα γλώσσα πως καθρεπτίζει την μπόχα της ψυχής τους.-θεωρούμε φυσικό να θέλει να είναι αρεστός στο λαμπρακιστάν …Πως θα βγάλει φράγκα…
    Θα καθορίσουν πάλι τι θα έχει εύκολη και κατευθυνόμενη πρόσβαση
    εκτοπίζοντας δημοκρατικά στην χαοτική απεραντοσύνη του μέσου όσους δεν
    θέλουν αυτοί να έχουν απήχηση διαιωνίζοντας τα αγοραία στερεότυπα και άρα και
    την εξουσία που λατρεύουν, για πάντα.
    Είναι φυσικό λοιπόν όποιος δεν στοιχίζεται όπως η «εμφάνιση της σελίδας των post του GGL σε αυτούς τους κανόνες και δεν
    ξεπλένεται στην φασιστική τους γούρνα να μένει έξω να προσπαθεί μόνος προσπαθώντας τριπλά ενώ οι αρεστοί να προωθούνται και τα στερεότυπα να διαιωνίζονται για πάντα.

  26. raresteak Says:

    Ευχαριστώ όσους και όσες συμμετείχαν δημιουργικά με παρρησία και ειλικρίνεια σε αυτή την συζήτηση. Νομίζω ότι ειπώθηκαν πολλά, περισσότερα από όσα πρέπει σε μερικές περιπτώσεις και κάποια εκτός θέματος (στρίβειν δια του αρραβώνος). Τα σχόλια για την παρούσα δημοσίευση κλείνουν. Σας περιμένω στις επόμενες


Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: