Φωνές από το επέκεινα

Ιουλίου 15, 2006

Ο Friedrich Jurgenson, ακούγοντας τις ηχογραφήσεις που είχε κάνει στον κήπο του, ξεχώρισε πίσω από το τραγούδι των πουλιών κάποιες φωνές. Αργότερα αυτές οι φωνές του φάνηκαν οικείες. Ανάμεσά τους ήταν και αυτή της νεκρής μητέρας του, που τον φώναζε με το χαϊδευτικό του. Αυθυποβολή ενός πολυσχιδούς φυσιοδίφη;Στο υπόλοιπο της ζωής του ο Jurgenson επιδόθηκε σε ηχογραφήσεις ηχητικών κυμάτων -με τη χρήση μικροφώνου, μαγνητοφώνου και ενίοτε ραδιοφώνου- με αμφιλεγόμενη προέλευση και ακόμα πιο διαμφισβητούμενη ερμηνεία. Έτσι, δεν άργησε να διαμορφωθεί το πρωτοποριακό παραψυχικό ακουστικό ρεύμα EVP [Electronic Voice Phenomenon]. Ο ανορθολογισμός και η μυθική διάσταση του ήχου θα έβρισκαν μια έκφραση δυσεξήγητη μέχρι σήμερα.

jurgenson.jpg

Ακολουθούν δύο δείγματα από το αρχείο του Jurgenson:

Einspielung #4 [28 Dec 1958] «Vad ar Tanner?» (What is Tanner?) asks Jurgenson’s friend Arne Weise in the studio. «I Sverige» (In Sweden), whispers a voice.

Einspielung #8 [New Year’s Eve 1959] «Federico war so suss» (Federico was so sweet), says a female voice. A male voice credited to Adolf Hitler cuts in.

Από το cd

Friedrich Jürgenson – from the Studio for Audioscopic Research
Ash International # PARC CD3
jurgenson-02.gif
Αρέσει σε %d bloggers: